Er du misfornøyd med taxituren du har kjøpt?Du har rett til å klage og det oppfordres til å klage hvis en opplever sviktende kvalitet og/eller avvik.Fra 1.3.2025 plikter alle løyvehavere å være knyttet til en taxisentral.Sentralen plikter å behandle klagen dinKlag først til den taxisentralen som sjåføren kjører for. Skjema for å klage til Taxi 1 as finner du på forsiden av våre web side, lett tilgengelig.
Hvis klagen ikke fører fram kan du klage til Forbruker tilsynet.Du kan også klage til den fylkeskommunen du hører til. Fylkeskommunen er løyvestyresmakt og de kan trekke løyver tilbake hvis løyvehaver ikke følger lover, forskrifter og regler. For alvorlige brudd som f eks seksuell trakassering eller andre grove feil du kan ha blitt utsatt for, bør du vurdere å anmelde forholdet til Politiet. Link til lovdata, Yrkestransportloven:https://lovdata.no/dokument/LTI/lov/2024-03-15-10 Prisopplysningsforskriften:https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-11-14-1066/KAPITTEL_9#KAPITTEL_9 Forbrukertilsynet sin informasjonsside om taxiklager:https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/taxi/ Vestland fylkeskommune:https://www.vestlandfylke.no/om-oss/organisasjon/kontakt-vestland-fylkeskommune/ Politiet:https://www.politiet.no/tjenester/anmelde/
Vi benytter cookies i vår nettside, slik at vi kan gi deg en bedre brukeropplevelse - og vi kan yte god service for deg. Les mer om vår bruk av Cookies her.